2021:
Aprile/ Aprilo:

 

Presentazione dell'Esperanto su YouTube.

Prezentado de Esperanto en YouTube.

Malgrado il Covid il socio Bruno Valle ha realizzato con il circolo ARCI "Arcipicchia" di Genova-Sturla una presentazione dell'Esperanto composta da tre video visibili su YouTube agli indirizzi:
youtube.com/watch?v=vNjFnXtx0G8
youtube.com/watch?v=GkHr7UVB7Eg
youtube.com/watch?v=Yhur0NUqflU

 

Malgraŭ la kronviruso la ano Bruno Valle realigis kun asocio ARCI de Ĝenovo prezentado de Esperanto konsistanta el tri videoj videblaj ĉe YouTube je la adresoj:
youtube.com/watch?v=vNjFnXtx0G8
youtube.com/watch?v=GkHr7UVB7Eg
youtube.com/watch?v=Yhur0NUqflU


2020:
Marzo/ Marto:

 

Presentazione dell'Esperanto a Sturla.

Prezentado de Esperanto en Sturla.

Causa coronavirus la presentazione dell'Esperanto c/o il circolo ARCI "Arcipicchia" di Genova-Sturla inizialmente prevista per giovedì 26 marzo alle ore 15:30 è stata rinviata a data da destinarsi.

 

Pro la kronviruso la prezentado da Esperanto ĉe la rondo ARCI de Ĝenova-Sturla komence antaŭvidita por la 26an de marto je la horo 15:30 nun estas prokrastita al ankoraŭ ne fiksita dato.


2019:
Gennaio/ Januaro:

 

Festa della Befana.

Festo de la Epifania Sorĉistino.

Il Gruppo Esperanto Tigullio ha organizzato la festa della befana, che si è tenuta il 6 gennaio a partire dalle 16:30.

 

Grupo Esperanto Tigullio organizis la festo de la Epifania Sorĉistino, kiu okazis en Chiavari la 6an de januaro je la horo 16:30.


2018:


Agosto / Aŭgusto:

 

Mare e sport: Ferie 2018.

Plursporta Mara Ferio 2018.

Il Gruppo Esperanto Tigullio ha organizzato 4 giorni di ferie Mare e Sport, dal 13 al 17 agosto a Riva Trigoso.

Grupo Esperanto Tigullio organizis sportan ferion. Marajn sportojn,  biciklo, kanuo, boato kaj piedmarŝo. Kvar tagoj: 13-17 Aŭgusto 2018 en  Riva Trigoso, antikva fiŝista vilaĝeto kun granda plaĝo en Ligurio (nord-okcidenta Italio): nodobandiera.it/attivita/2018


 


2017: Agosto / Aŭgusto:

Premio: insegnante dell'anno.

Premio: instruisto de la jaro.

Durante il Congresso Italiano di Esperanto, svoltosi quest'anno a Heraclea-Policoro, il Premio Trombetta (dedicato dalla FEI agli insegnanti che si sono particolarmente distinti nell'insegnamento dell'Esperanto) è stato assegnato a Elisabetta Vilisics Formaggio, presidente del Gruppo Esperanto Tigullio.

Dum la ĉijara Itala Kongreso de Esperanto en Heraclea-Policoro, la Premio Trombetta (dediĉita de IEF al la instruistoj kiuj aparte distingiĝis en la instruado de Esperanto) estis aljuĝita al Elisabetta Vilisics Formaggio, prezidantino de la Grupo Esperanto-Tigullio.


 

Luglio / Julio:

Sestri Levante: gemellaggio con Dole.

Sestri Levante: ĝemelado kun Dole.

Foto della vizita degli esperantisti del gruppo di Dole, (citta francese gemellata con la località del Tigullio), al sindaco di Sestri, Valentina Ghio.

Fotoj de la vizito de la samideanoj de Dole, (la franca urbo ĝemelita kun la tigulia urbeto), al la urbestrino  de Sestri Levante, Valentina Ghio.


 


2017:

Corso di base di Esperanto

Baza Esperanto-kurso

Anche quest'anno si è tenuto a Chiavari, da gennaio a giugno, un corso secondo i programmi dell'Istituto Italiano di Esperanto, costituito da 20 lezioni settimanali.

Ankaŭ ĉijare en Chiavari oni organizis bazan kurson de Esperanto de januaro ĝis junio, laŭ la programoj de la Itala Instituto de Esperanto;  ĝi konsistis el 20 semajnaj lecionoj.

 

 


 


Dicembre / Decembro:

 

Chiavari: Festa dell'Esperanto

Chiavari: Zamenhofa tago

A Chiavari si è tenuta sabato 17, presso la sala riunioni della Croce Verde, con la partecipazione di esperantisti delle province di Genova e La Spezia, la tradizionale festa in onore di Zamenhof, l'ideatore dell'Esperanto.

Si è festeggiato anche con un karaoke di note canzoni tradotte in esperanto, organizzato dal samideano Rinaldo Marti, noto musicista e insegnante di musica a Genova; ci sono stati anche giochi con i nodi marinareschi, e con il consueto quiz con domande su Zamenhof.

Sabaton la 17an de decembro en Chiavari, la Grupo Esperanto-Tigullio organizis la tradician Zamenhofan Tagon; partoprenis esperantistoj de la provincoj de Genova kaj La Spezia. 

 

Oni festis ankaŭ per karaokeo organizita de la samideano Rinaldo Marti, muzikisto kaj muzikinstruisto en Ĝenovo; oni ankaŭ ludis per maraj nodoj kaj per la kutima kvizo kun demandoj pri Zamenhof.

 


Novembre:

 

Chiavari: Presentazione dell'Esperanto

Chiavari: prezentado de Esperanto

A Chiavari si è tenuta venerdi 18  presso la sala riunioni della Croce verde, con la partecipazione di un folto pubblico, una presentazione della lingua Esperanto.

Vendredon la 18an de novembro en Chiavari la Grupo Esperanto-Tigullio organizis prezentadon de Esperanto; partoprenis multnombra publiko.

 


 


  Settembre / Septembro

Incontro nelle Alpi Apuane

montara renkontiĝo MKR

Dal 29 settembre al 2 ottobre sei esperantisti del Gruppo del Tigullio (Angela, Alex, Annarosa, Sandro, Elisabetta kaj Anna F.) hanno partecipato al programma turistico-sportivo Mont-kabana Renkontiĝo 2016 nelle Alpi Apuane.
Nel programma bellissime escursioni per gli appassionati delle altitudini e delle rocce, ma vi è stata la possibilità di godersi la montagna anche con più facili passeggiate presso il lago nei boschi. Oltre al nostro gruppetto di italiani c'erano solo tre esperantisti di Massa, gli altri partecipanti venivano da Croazia, Ĉehio, Austria, Danimarca e Svezia. Gli alloggi erano in antiche case di pietra ristrutturate a Isola Santa, dove abbiamo gustato ottime colazioni e cene.
Il tempo è stato favorevole, tranne in un caso quando Angela, Annarosa e Alex e qualche altro sono stati sorpresi dalla pioggia prima di poter raggiungere il rifugio. L'ambiente è stato molto buono, allegro e fraterno.

De la 29-a de septembro ĝis la 2-a de oktobro ses tigulliaj esperantistoj (Angela, Alex, Annarosa, Sandro, Elisabetta kaj Anna F.) partoprenis en la turisma-sporta programo Mont-kabana Renkontiĝo 2016 en Apuaj Alpoj.
En la programo estis belegaj ekskursoj por la pasiaj amantoj de altaj rokoj, sed estis ebleco ĝui la montaron ankaŭ tra pli facilaj promenadoj ĉe lago en arbaroj iom sovaĝaj. Krom nia grupeto ĉeestis nur du-tri italoj el Massa, la aliaj partoprenantoj venis el Kroatio, Ĉehio, Aŭstrio, Danio kaj Svedio. Ni kunloĝis en renovigitaj ŝtondomoj de Isola Santa, kie ni ricevis bonajn maten- kaj vespermanĝojn.
La vetero estis favora, nur unufojon Angela, Annarosa kaj Alex kun kelkaj aliaj estis trafitaj de pluvo antaŭ ol atingi la rifuĝejon. La etoso estis tre bona, ĉiam gaja, vere frateca.

 

Album foto / RetAlbumo


Marcus Bicknell

Presentazione del filmato su Clarence Bicknell

Prezentado de la filmeto pri Clarence Bicknell

Il 29 settembre 4 membri del Gruppo Esperanto Tigullio hanno partecipato alla prima presentazione del filmato  (mezzora circa) su Clarence Bicknell, che si è svolta presso il Museo di Storia Naturale di Genova davanti a un folto pubblico; Per la Federazione Esperantista Italana hanno presenziato anche la presidente Michela Lipari e Cristina De Giorgi.

Il film, voluto dal nipote Marcus Bicknell, e realizzato dal regista Remy Masseglia, presenta il Bicknell, amante della natura, famoso botanico, archeologo e pittore, nonché profondamente legato all'Esperanto.

Purtroppo il film non mostra la casa di Casterino con le sue  pareti, porte e finestre dipinte dal Bicknell con immagini dei fiori del luogo e con scritte di proverbi in Esperanto; ciò a causa del diniego degli attuali proprietari della casa.

Il film ha una realizzazione tecnica di alto livello con bellissime immagini di paesaggi, flora e fauna locale e sopratutto le antichissime incisioni rupestri: l'amato ambiente di Bicknell a Bordighera e dintorni.

Il film era nella versione italiana, la versione in Esperanto è ancora da completare; In Rete è possibile visionare un breve assaggio di tre minuti del filmato .

La 29-an de septembro kvar membroj de Grupo Tigullio ĉeestis kune kun sufiĉe granda nombro da partoprenantoj al la prezentado de la filmeto pri Clarence Bicknell en la Muzeo pri Natursciencoj de Genova. Ĉeestis ankaŭ la prezidantinon de FEI Michela Lipari kaj Cristinan De Giorgi.

La filmon, realigis la nevo Marcus Bicknell, Marcus, kaj reĝisoris Remy Masseglia; ĝi  prezentas C. Bicknel kiel amanton de la Naturo, faman botanikiston, arkeologiston kaj pentriston kun indikoj pri siaj profundaj rilatoj al Esperanto. Bedŭrinde la filmo ne vidigas bildojn pri lia domo en Casterino kun la famaj Esperant-lingvaj proverboj sur la pordoj, fenestro-kovriloj kaj internaj muroj, ĉar la nunaj posedantoj de tiu montara domo ne donis la permeson publikigi tiajn fotojn.

La filmo estas profesie altnivela kun belegaj bildojn pri pejzaĝoj, floroj, bestoj, kaj plurmiljaraj gravuraĵoj sur la rokoj: la amata vivmedio de C. Bicknell en kaj ĉirkaŭ Bordighera.

Ni spektis la itallingvan version de la filmo. Laŭ la informoj ricevitaj oni estas pretigantaj la sonoran parton en Esperanto.

Sur la reto estas spektebla mallonga parto de la  filmeto

 


 Agosto / Aŭgusto

Partecipazione al congresso

Partoprenado al Kongreso

Grazie a un ottimo risultato agli esami di primo grado di Esperanto Arianna ha vinto un contributo della Federazione Esperantista italiana per partecipare a un corso di perfezionamento in occasione del Congresso italiano di Esperanto. Si è trattato di una bella esperienza, una settimana di vacanza-studio che si è tenuta a Frascati in ambiente internazionale con la partecipazione di persone da tutto il mondo.

Arianna gajnis stipendion de Itala Esperanto Federacio por partopreni perfektigan kurson okaze de la nacia Esperanto-kongreso. Ŝi pasigis unu-semajnan stud-ferion en Frascati kun italaj kaj eksterlandaj gejunuloj, kaj revenis riĉa je spertoj kaj belaj amikaj rilatoj en Esperantujo.

 


 Luglio / Julio

Presentazione a Rapallo

Prezentado en Rapallo

2 brevi presentazioni dell'Esperanto (mezzora ciascuna) si sono tenute al mattino e nel pomeriggio del 31 luglio a Rapallo come parte dell'esposizione Egolibrarsi, lungo via Mameli.

Nel corso della esposizione abbiamo ricevuto la visita della nipote dell'esperantista Aldo Schmuckher, che fu vicedirettore dell'Istituto Ligure di Esperanto nella prima parte del novecento;

La signora Schmuckher ci ha donato due libretti in esperanto, uno dei quali un libro di Giuseppe mazzini tradotto dal nonno:


Devoj de la homo

 de Giuseppe Mazzini

el la itala lingvo tradukis:

Mikaelo Arabeno/Aldo Schmuckher

 

Genova : Laborista Esperanto-Grupo, 1922

2 mallongaj prezentadoj de Esperanto (po duonhoro) okazis matene kaj posttagmeze la 31-an de julio en Rapallo ĉe la ekspozicio Egolibrarsi, laŭlonge strato Mameli.

Dum la ekspozicio nin vizitis sinjorino, nepino de la esperantisto Aldo Schmuckher, kiu estis vicdirektoro de la "Liguria Instituto de Esperanto" en la unua parto de la pasinta jarcento;

 

s.ino Schmuckher regalis nin per du esperantaj libretoj, unu el tiuj estas libron de Giuseppe mazzini tradukita de ŝia avo:

 

Devoj de la homo

 de Giuseppe Mazzini  

el la itala lingvo tradukis:

Mikaelo Arabeno/Aldo Schmuckher

 

Genova : Laborista Esperanto-Grupo, 1922


Luglio  / Julio

Presentazione a Sturla

Prezentado en Sturla

Bruno Valle ha presentato l'Esperanto a Genova-Sturla presso il circolo ARCI alle ore 15 di giovedi 9 giugno

Bruno Valle faris presentadon de Esperanto en Genova-Sturla ĉe ARCI ĵaŭde 9 junio je la 15a horo. .


Giugno / Junio

 

                                          

Esperantisti in barca a vela

Velado en ligurio

GIUGNO 2016 - TIGULLIO – Ha fatto tappa anche a Chiavari la crociera di cinque giorni “Scopri la Liguria in barca a vela!” organizzata dall’associazione sportiva Nodo Bandiera in collaborazione con il Gruppo Esperanto Tigullio. Dal 1 al 5 giugno, partendo da Genova e visitando Portofino, Sestri Levante e le Cinque Terre e navigando su uno yacht a vela su cui sventolava la bandiera verdestellata dell’Esperanto, i velisti provenienti da Belgio, Svizzera, Romania e Bulgaria, hanno solcato le acque del Mar Ligure portando con sè a bordo la lingua Esperanto, usata per comunicare. A Chiavari, la serata del 2 giugno, hanno incontrato i soci del Gruppo Esperanto del Tigullio e cenato in un ristorante cittadino.

 

JUNIO 2016 - TIGULIO – "Malkovru Ligurion per vel-boato!" Kvin taga ŝipvojaĝo, de la 1-a ĝis la 5-a de Junio 2016, tra la Golfo de Ĝenovo, vizitante Portofinon, Sestri Levante kaj la Kvin Landojn. La “Grupo Esperanto-Tigullio”, ano de Itala Esperantista Federacio, kunlabore kun Vela Asocio “Flaga Nodo”, organizis veladon por esperantistoj en la pitoreska marborda regiono de Ligurio (nordokcidenta Italio). Ni veladis admirante de la maro la plej tipajn vilaĝetojn de la Riviero kaj ĝiajn mirindajn naturvidaĵojn. Estis ŝanco por renkonti novajn geamikojn esperantistajn ene de la emocia nekutima kadro de la velkrozado. La jaĥtestro estas longasperta itala velisto, ano de Grupo Esperanto-Tigullio. Ni faris etapon en Chiavari, kie ni havis eblecon renkonti aliajn membrojn de Grupo Esperanto-Tigullio, kaj vespermanĝi kune. Partoprenis esperantistoj el Belgio, Svisio, Romanio kaj Bulgario.

 

Nodobandiera - RetAlbumo.

Radioaldebaran - esperantisti in crociera nel tigullio.

Teleradiopace - esperanto in Liguria - in crociera nel tigullio.


 

Gennaio 2016 Januaro

 

Corso per principianti

Baza Kurso

Si è tenuto a Chiavari, da gennaio a giugno corso conforme ai programmi dell'Istituto Italiano di Esperanto (20 lezioni settimanali).

 

Junie okazis la ekzamenoj je la fino de ĉijara baza kurso kiu komencis en januaro.

 

 


 


Gennaio:

 

Lavagna: Presentazione dell'Esperanto

Lavagna: prezentado de Esperanto

A Lavagna l’Associazione Culturale “Agorà” ha organizzato per martedi 12,  presso la biblioteca civica (piazza Ravenna 3) una presentazione della lingua Esperanto, in collaborazione con Il Gruppo Esperanto Tigullio.

En Lavagna la kultura asocio "Agorà" organizis, kunlabore kun Grupo Esperanto-Tigullio, prezentadon de Esperanto, kiu okazis la 12an de mardo ĉe komunuma biblioteko (placo Ravenna 3).


 


Gennaio:

 

Sestri: fino al 10 gennaio la mostra “Un Faro all’Annunziata”

Sestri Levante: ĝis la 10a  de januaro ekspozicio pri Lumturoj

A Sestri Levante l’Associazione Culturale “Il Sestante” ha allestito nell’Abbazia dell’Annunziata (Via Portobello – Baia del Silenzio) una mostra dal titolo: “Un Faro all’Annunziata”, mostra su fari, marineria ed astronomia.
Il Gruppo Esperanto Tigullio ha collaborato all'esposizione anche fornendo un interessante materiale bilingue italiano-esperanto.
Apertura venerdì, sabato e domenica dalle 16 alle 19 fino a domenica 10 gennaio.

En Sestri Levante la kultura asocio "Il Sestante", organizis ĉe Abatejo de la "Annunziata" (Strato Portobello – Golfeto de la Silento) ekspozicion pri lumturoj, mara arto kaj astronomio.
Grupo Esperanto-Tigullio kunlaboris en la ekspozicio ankaŭ per interesa materialo dulingve itala-esperanta.
La ekspozicio estas visitebla vendrede-sabate-dimanĉe 16:00-19:00 ĝis la 10-a de Januaro 2016.


 


Dicembre 2015:

 

Giornata di Ludoviko Zamenhof

Zamenhofa Tago

A Chiavari: Festa di stile familiare nell'ambiente esperantista, con allegro brindisi nell'anniversario della nascita del "Doktoro Esperanto" Lejzer Ludoviko Zamenhof, ideatore della Lingua Internazionale, nato il 15 dicembre 1859.


 


Novembre 2015:

 

Presentazione pubblica:

Publika prezentado

A Chiavari si è tenuta la presentazione dell'Esperanto, suoi aspetti linguistici, etici e pratici.

En Chiavari okazis la prezentado de Esperanto kaj siaj ecoj lingvaj, etikaj kaj praktikaj.


 


Marzo 2015: HIMALAJA RENKONTIĜO

...de Tigulio al Nepalo per Esperanto...

...dal Tigullio al Nepal con l'Esperanto...

En Chiavari okazis la prezentado de la vojaĝo al Nepalo al kiu partoprenis kelkaj esperantistoj el Tigullio.

A Chiavari si è tenuta la presentazione del viaggio in Nepal a cui hanno partecipato alcuni esperantisti del Tigullio.

_______________________________________________________________________________________________________

Gennaio 2015: CORSO DI LINGUA ESPERANTO A CHIAVARI

Il corso base di lingua Esperanto, organizzato dal gruppo Tigullio della Federazione Esperantista Italiana in collaborazione con l’Istituto Italiano di Esperanto, ha avuto inizio martedi, 2O gennaio alle ore 18:3O.

Le lezioni settimanali si sono tenute a Chiavari, presso l’Istituto di Istruzione Superiore ‘Giovanni Caboto’, via Ghio 2. La partecipazione é stata gratuita.

Per informazioni sui prossimi corsi si può scrivere a vilisics@email.it o telefonare al numero 0185 301016 oppure 377 3046242.

_______________________________________________________________________________________________________

Gennaio 2015: Corso a Rapallo

 

 

Kurso en Rapallo

Corso a Rapallo

Danke al la agado de nia grupano Antonio Codazzi, la Kultura Akademio de Rapallo organizis kurso de Esperanto por januaro 2015;

la kurso estus okazinta se estintuss almenaŭ 5 aliĝoj;

la kosto por la partoprenantoj estis 50 eŭroj por la aliĝo al la Akademio,  + 30 eŭroj por la kurso;

(la aliĝo rajtigas ankaŭ al partopreno en la agadoj de la Akademio kiel prelegoj, koncertoj, ktp).

Grazie all'attività del nostro socio Antonio Codazzi, L'Accademia Culturale di Rapallo ha inserito per la prima volta nei suoi 37 anni di attività, un corso di Esperanto;

il corso si sarebbe effettuato se ci fossero stati almeno 5 iscritti;

i partecipanti dovevano pagare l'iscrizione all'Accademia, (50 euro) + 30 euro per il corso;

(l'iscrizione da diritto a partecipare anche alle attività dell'Accademia quali conferenze, concerti, ecc.).


Novembre 2014

Prezentado de Esperanto

Presentazione dell'Esperanto

la 22an de novembro 2014 en Chiavari okazis prezentado de la lingvo kaj projekcio de aŭdvidaĵoj pri ĝia nuna praktika uzo.

il 22 novembre a Chiavari si è tenuta una presentazione della lingua e proiezione di audiovisivi sul suo uso pratico attuale.


AGOSTO 2014

 

Renkontiĝo en Chiavari

Incontro a Chiavari

La duan de Aŭgusto 18 esperantistoj renkontiĝis en Chiavari: Venis viziti nin esperantistoj de la grupo de Vercelli; post komuna manĝo en loka restoracio ni vizitigis nian urbeton al niaj gastoj; ni interŝanĝis informojn kaj espereble estonte ni trovos vojon por oportuna kunlaborado;

Il due di agosto si è tenuto un incontro a Chiavari con il gruppo di Vercelli; vi è stato un incontro conviviale e una visita della città; naturalmente abbiamo colto l'occasione per uno scambio di informazioni sulle attività dei due gruppi e chi sa che in futuro non si possa organizzare una qualche collaborazione.

Nella foto: in visita al Parco Botanico di Villa Rocca a Chiavari.

En la foto: vizito al la Botanika Parko de Vilao Rocca en Chiavari.


GIUGNO 2014

 

Ekzamenoj de Esperanto

Esami di Esperanto

La baza kurso de Esperanto okazis ĉijare en Chiavari, de januaro ĝis junio. Post la ekzamenoj oni festis per komuna picmanĝo.

Il corso di base di Esperanto si è tenuto quest'anno a Chiavari da gennaio a giugno. Dopo gli esami si è festeggiato in pizzeria.


KALENDARO 2014: Esperanto & Liguria


Parlâ de Esperànto in Zenéize!

 

<>Esperanto per la ĝenova dialekto

Esperanto presentato in genovese

Danke al Bruno Valle kiu redaktis tiun ĉi prezento de Esperanto per la ĝenova lingvo, (Ĝenova ortografio laŭ la Grafîa ofiçiâ):

Grazie a Bruno Valle che ha redatto questa presentazione dell'Esperanto scritta in genovese secondo la Grafîa ofiçiâ:


Esperanto en la liguria


DICEMBRE 2013

 

<>Prezentado de Esperanto en Chiavari

Presentazione dell'Esperanto a Chiavari

La Grupo Esperanto Tigullio festis ankaŭ en 2013 la datrevenon de la naskiĝo de Ludoviko Zamenhof, la kreinto de Esperanto, sed ne kiel en la pasintaj jaroj.

Anstataŭ la kutima amika renkontiĝo de lokaj esperantistoj ĉijare ni organizis publikan kunvenon por prezenti Esperanton kiel funkciantan vivan lingvon.

Il Gruppo Esperanto del Tigullio ha festeggiato il 14 dicembre 2013 con un giorno di anticipo l'anniversario della nascita di Ludoviko Zamenhof, ideatore dell'Esperanto.

Per festeggiare la ricorrenza si è tenuto un convegno pubblico a Chiavari sul tema "l'Esperanto, lingua internazionale: Giovane, dinamica, neutrale".

LOCANDINA DELLA PRESENTAZIONE DEL 14 DICEMBRE


Dicembre 2012

 

<>Zamenhofa Tago en Chiavari

Zamenhofa Tago a Chiavari

Sabaton 15 Decembro 2012 en Chiavari oni festis la Zamenhofan Tagon; partoprenis esperantistoj de Tigullio kaj de la provinco de La Spezia.

Sabato 15 Dicembre 2012 si è tenuta a Chiavari in occasione della Festa dell'Esperanto un incontro conviviale con il quale si è voluto ricordare Zamenhof, l'ideatore della Lingua Internazionale; hanno partecipato 11 esperantisti del Tigullio e della provincia della Spezia. (purtroppo il maltempo - la neve a Genova e nell'entroterra ha reso difficili le comunicazioni - ha impedito una maggiore partecipazione.


Kalendaro 2012: proverboj


Zamenhofa Tago 2011

 

Zamenhofa Tago en Chiavari

Zamenhofa Tago a Chiavari

Sabaton 17 Decembro 2011 en Chiavari oni festis la Zamenhofan Tagon en la sidejo de la Grupo; partoprenis esperantistoj el la tuta Ligurio. Dum la festo oni liveris la diplomojn al la partoprenintoj de la lastaj kursoj.

Sabato 17 Dicembre si è tenuta la Zamenhofa Tago nella sede del gruppo. Hanno Partecipato esperantisti da tutte le province Liguri. Durante la festa sono stati consegnati i diplomi ai partecipanti dei corsi del 2011.

en la foto la ekzamentago.
nella foto la giornata degli esami.

GIORNATA DI STUDIO SU CLARENCE BICKNELL A BORDIGHERA

Clarence Bicknell, pioniere dell'Esperanto in Liguria. Vizito al la museo Bicknell (Bordighera), al la domo de Bicknell en Casterino kie li studis la prahomaj gravuraĵoj kaj al la muzeo de Tende.

L'Istituto Internazionale di  Studi Liguri, il Comune di Bordighera e la Federazione Esperantista Italiana, hanno organizzato nei giorni 23-24 ottobre 2010, un incontro di studio per ricordare l'attività esperantista di Clarence Bicknell (1842-1918), che nel 1910 fondò il gruppo esperanto "Antauen!"
Domenica 24 ottobre si è visitata la casa che Clarence Bicknell si costruì a Casterino, (villaggio italiano al tempo di Bicknell, villaggio francese dopo la seconda guerra mondiale). Con tre autobus gli esperantisti e altri interessati hanno raggiunto la casa. Era presente l'attuale proprietaria della casa, la contessa di Tenda, D’Alberti Lascaris de la Brigue. Si è poi visitato il Musée des Merveilles a Tenda.
La Casa di Casterino fù construita da Bicknell per essere vicino al luogo dove egli stesso scoprì le incisioni rupestri degli uomini preistorici che vissero nella Valle delle Meraviglie, (immagini di corni - una delle incisioni più frequenti nella valle -  alebarde, pugnali, recinti ecc.) e, nella casa ci sono le decorazioni fatte da Bicknell, piante, fiori, proverbi e massime in esperanto.

Nel  Musée des Merveilles si può visitare originali e copie delle più famose incisioni dell'area del Monte Bego, e altri oggetti della locale storia e cultura.

 


Bildkartoj

       

Kalendaro 2011

       

SETTEMBRE 2009

 

Eŭropa Tago de la Lingvoj

Giornata Europea delle Lingue

La 26an de Septembro 2009 (Europa tago de la Lingvoj), organizita de Grupo Esperanto-Tigulio kaj sub aŭspicioj de Eŭropa Konsilio, okazis en Chiavari, (en la teatro de la parko Villa Rocca), koncerton de la franca kantisto Jean-Marc Leclercq (jOmO). La kantisto, bone konata pro sia kapablo amuzi la publikon kantante en pluraj lingvoj, sukcesis entuziasmi la multnombran publikon; la plejmulto de la aŭskultantoj estis neesperantistoj.

La koncerto entenis ankaŭ kelkajn kantojn en la loka dialekto. La celo estas festi la Eŭropan Tagon de la Lingvoj per evento altkvalita, kaj altiri la publikan intereson sur la riĉeco de nia lingva havaĵo, kaj sur ĝia fragileco kaj bezono de protektado.

Il 26 Settembre 2009 (Giornata Europea delle Lingue), organizzato dal Gruppo Esperanto Tigullio e sotto gli auspici del Consiglio d'Europa, si è tenuto a Chiavari, (nel teatro del parco Villa Rocca), un concerto del cantante francese Jean-Marc Leclercq (jOmO). Il cantante, conosciuto per la sua capacità di  cantare in un numero record di lingue, ha entusiasmato un numeroso publico, in maggioranza non esperantista.

Il concerto comprendeva anche canti in genovese. Lo scopo della manifestazione era festeggiare la Giornata Europea delle Lingue con un evento di qualità, e attirare il pubblico interesse sulla ricchezza delle lingue, e sulla loro fragilità e la necessità di proteggerle.


Kalendaro 2009